Jumaat, 14 November 2014

Story behind 4 Science 2014

Holla... Hollaa... #Holler #NowPlaying. Hahahaa

Minggu ni wa baru habis exam. Ualls mesti tau tujuan iallss berblogging di petang hari yang panas ini. Kehh kehh kehh. Rasa mcam baru jaa ambik PMR. Rupanyaa, dah nak masuk From 5 dah. Hmmm. Cepatnya masa berlalu. Nanti nak SPM pulak. Aaaaa. strugle

 Aku memang berhasrat nak menulis pasal cemana aku boleh masuk kelas yang femes sangat :3 nih. I don't know why. Lepas dapat result PMR. Aku memang tak fikir panjang. Fikir pendek sampai tak boleh tidor malam. ngehh3.. Dengan result yang tak seberapa. Aku buntu. Aku seolah olah dibelenggu. ecewahh. Masa hari yang nak kena pilih nak masuk kelas mana, aku just tick jaa first choice 4 sains then second choice 4vt1. Lepas dah hantar borang ....Aku seolah olah tak tahu apa yang telah aku buat ?! Aku tak bincang pon dengan parents aku. Sebab aku dah tanya, jawapanya, "ikut suka, asalkan benda yang hang minat, tapi kalau boleh ambik la sains' cliche sangat. Apa yang aku tau masa tu hanyalah 'aku nak jadi doktor'. Entah cemana cita cita ni boleh ada dalam diri aku. Tapi sekarang dah taknak jadi doktor. dah tak minat sebab doktor ni takda life.. sains ekstrem ni pilihan nak bidang mana luas. sangat luas. Tapi tu pon kalau result bagus. Insha Allah. Okay, back to the story, lepas dah hantar borang tu aku pasrah. Kalau takdir aku masuk kelas Sains, aku terima. Aku redha. Tapi kalau bukan, mungkin itu jalan yang terbaik untuk aku.

Then tibalah waktu announcement sapa dapat masuk kelas gemilang. Then, kelas 4 Sains pulok. Tiba2, nama budak ini disebut....Nurul Azlina Bt Shamsuddin. Aku terdiam. Aku tersenyum. Inilah takdir aku. Mungkin ini yang terbaik untuk aku. Terasa bagai waktu berhenti seketika. Kawan aku semua pakat tahniahh.. ceeee.. Bagaikan suara background yang selalu ada scene dalam tv ceghita korea. Then waktu berjalan kembali bila kena marah dengan cikgu sebab lambat sangat bangun.**imagine sikit** Aku pon bergegas naik ke kelas. Dari situlah bermulanya perjalan aku sebagai seorang pelajar sains ekstrem. Dari situ kehidupan aku berubah 180 darjah. xD Aku bukan lagi pelajar sek. men. rendah. Aku kena selalu rajin. Aku tak boleh malas. Walaupun malas ni dah sebati dalam diri aku. Dah masuk kelas 4 Sains ni, ambik 9 subjek. BM, BI, SEJ, AGAMA, BIO, FIZIK, KIMIA,ADD MATH, MATH. Bertambahlah beban. Ok, lepas masuk kelas sains, aku tak suka bila orang tanya kenapa ambik kelas sains? budak sains ka? Aku tak tau nak jawab apa.. Habeh kau expect muka aku ni macam litmus paper? macam NaCl, macam muka Aurum? macam Aloi? Pastu ada laa hamba Allah yang macam nak melemahkan semangat aku. Cakap sains ekstrem ni susaaahhh laa. Boleh ka bawak..

Haaa... budak account dengan sastera memang semua yang terbaik :3 Cikgu selalu nak membanding bandingkan kami. Eehhh. parents aku pon tak buat macam tu lahh. serious talk. Asal yang buruk jah semua kami. Apa boleh buat. Cikgu selalu bagi nasihat macam perli. Cikgu cakap kalau jumpak kat luar tegur sebab senior2 yang pandai dulu jumpak kat luar tak tegur dan sombong. Ada cikgu yang terasa. Cikgu mana boleh samakan kami dengan senior2 tuu. Hmmm.. Asal aku masuk kelas mana ja, mesti kelas tu mendapat nama yang buruk. :3 Tapi yang pasti bukan sebab aku laaa xD

Lepas  masuk kelas Sains beberapa bulan. Baru kenal perangai sorang2. Yang penting kelas kami Havoc. Happening. Gila2. Ada yang terlalu pendiam sampai tak pernah dengar suara. Ada yang hyperactive. Ada yang suka bebai. Ada yang chill. Ada yang over friendly, Ada suka mengejek orang, Ada yang suka cari pasal. Ada yang kuat touching laa, semua adaa. Lastly, bagi menutup karangan ini, Aku harap yang sepanjang dua tahun duduk dalam kelas 4 sains kita boleh cipta moment yang indah dan the best sebelum melangkah keluar ke dunia realiti hidup yang sebenar :) Fighting ! Much love from me, Datin xD *Don't know why aku rasa nak manitis air mata bila tulis penutup :D





                                                                       Ok Bye !

1 ulasan: